La revista digital de l’escola Frederic Mistral – Tècnic Eulàlia

DIA MUNDIAL DE L’AIGUA

https://www.worldwaterday.org/

El passat dimecres 22 de març es va celebrar el dia mundial de l’aigua. En un context de sequera com el que estem vivint, des de diferents matèries de secundària, vam realitzar activitats encaminades a incentivar un ús responsable de l’aigua entre els nois i noies de l’Escola. En la línia de la campanya d’aquest any, hem intentat transmetre als nois i noies que totes les nostres accions, per petites que siguin, contribueixen a canviar el món. Tots podem aportar la nostra goteta d’aigua… A primer d’ESO, des de l’àrea de matemàtiques, es van analitzar diferents gràfics sobre el consum de l’aigua i a segon d’ESO es van fer problemes on calculàvem el consum mitjà d’aigua en un habitatge i el malbaratament que suposa una aixeta que goteja.
A Projecte Connectats van veure el capítol del programa 30 minuts de Tv3 “No plou prou” i van fer una reflexió sobre el seu contingut. En aquest projecte estan treballant l’aigua i aprenent a programar la placa Microbit per dissenyar un sistema de goteig. Des de l’àrea de tecnologia, el mateix capítol del programa 30 minuts, s’ha utilitzat per conscienciar als nois i noies dels diferents cursos de l’Escola sobre la necessitat d’establir mesures i com els avenços tecnològics ens poden ajudar a fer un ús més sostenible i responsable de l’aigua.

Seguiu els consells dels alumnes de 1r B de secundària per estalviar i reduir el consum d’aigua:

LA SOSTENIBILITAT AL CURRÍCULUM!

ENTREVISTA AMB LA PRIMATÒLOGA LARA NARBONA

Els nens i nenes de 3r de Primària hem estat treballant l’entrevista, com una tipologia textual, i hem pensat unes quantes preguntes per entrevistar a la Laura, especialista en primats.

Arran de dur a terme des de fa ja dos cursos el projecte Mobilitza’t per la selva, de la Fundació Jane Godall, i tenir la possibilitat de parlar amb una especialista, hem aprofundit en el coneixement d’aquesta espècie.

Li hem fet preguntes generals sobre per què va escollir aquesta carrera i sobre els primats com per exemple: quantes famílies de primats existeixen i quins primats les formen, on es troben les principals poblacions, si creu que al nostre país n’hi viuen, quin és el primat més gran, i el més petit, si hi ha alguna espècie que s’hagi extingit o estigui en perill d’extinció, quines semblances i diferències hi ha amb els éssers humans, quina és l’experiència més fascinant que has tingut, si té algun projecte en el qual podem ajudar-la d’alguna manera?

Com sempre l’intercanvi amb professionals externs ens enriqueixen personalment i en aprenentatges. Ha estat una bonica i gran experiència!

Moltes gràcies, Lara!

LA PRIMAVERA HA ARRIBAT A L’ESCOLA!

Els nens i nenes d’I3 s’han quedat molt sorpresos en veure que als arbres del pati han començat a sortir flors! 

Ara sí que ha arribat la primavera!

I4 S’ENDINSA EN EL MÓN DE LES ABELLES!

Els nens i nenes d’I4, hem aprofundit sobre el tema de les abelles, donada la seva importància en la seva tasca pol·linitzadora pel funcionament dels ecosistemes.

Per això hem fet una trobada telemàtica a l’auditori amb l’Ignasi Bartomeus, científic del CSIC que estudia ecologia de comunitats, sobretot les interaccions entre plantes i abelles. Els nens i les nenes d’I4 li han fet les preguntes i han aclarit els dubtes que tenien.

Aprofitem per recomanar-vos dos contes sobre abelles:

  • L’abella Zum Zum i el pol·len multicolor, de Contes per salvar el planeta de l’Anna Casals     
  • I El baile de las abejas, de Fran Nuño.

Cada abella és important! Si en trobes alguna, tinguis cura d’ella!

RECOLLIM LES VERDURES DE LA NOSTRA COLLITA!

Els nens i nenes d’I4 hem recollit les faves de l’hort que vam plantar a l’hivern, recordeu que us ho vam explicar? Les hem collides, pelades i ens han agradat força! 

Sabíeu que si la mengem tendre és una verdura i si la mengem seca, és un llegum?

Els nens i les nenes hem gaudit d’aquesta experiència, a poc a poc ens anem endinsant en el món de la natura!

OBSERVEM LA NATURA I APRENEM A ESTIMAR-LA!

Els nens i nenes de la classe dels Tigres hem anat al Torrent dels Maduixers a dibuixar els arbres que hi veiem amb carbonets, dibuix al natural ens han dit que es diu!

És una de les activitats que fem per sensibilitzar als nens respecte al medi ambient i començar a valorar la natura des de ben petits!

Heu vist quins arbres més bonics hem fet?

A INFANTIL 5 ANYS ENS INVENTEM CONTES

Recordeu que la setmana passada us vam explicar que ens havíem inventat uns contes, si els voleu veure cliqueu a la imatge.