La revista digital de l’escola Frederic Mistral – Tècnic Eulàlia

fotografia feta per un alumne de 6è de primària

SEGUIM LES TRADICIONS

 

L’escola Frederic Mistral- Tècnic Eulàlia sempre ha seguit les tradicions: la Castanyada, Nadal i, en especial, Carnaval. Sempre s’han fet petits espectacles per cicles on l’equip de mestres teatralitzen la diada, reproduint petites llegendes o contes populars, sobretot a Infantil i al s cicles Inicial i Mitjà de Primària.

Però fa molts anys, concretament el 1994 es va iniciar, una mica de broma, reunir tots els alumnes el divendres a la tarda al pati gran i fer un espectacle de teatre on uns personatges dinamitzaven el judici del Rei Carnestoltes.  La primera vegada va ser protagonitzat per un mestre estimat, el Manel Anton, i una ballarina exòtica, anomenada Rosinha do Brasil. Molts encara la recorden. Tot l’alumnat, del llavors Parvulari fins a COU, van compartir aquell moment entranyable.

Aquests personatges es van anar ampliant al llarg dels anys amb altres companys i mestres, fins a crear un petit grup estable de teatre format pel Ramon Ramon, la Marta Rabassó, el Pol Subirana i la Rosa Puig. Altres companys i companyes com el Dani Sinovas, el Xavi Parras, l’Oriol Parras, el Sergi Díez, el Miquel Pérez-Quintanilla, el Marc Fons, el Ton Castelló, el Ramon Sans , el Miki Sangés, la Marta Vial i molts d’altres, també han participat amb il·lusió d’aquesta diada, acceptant el repte de manera generosa.

Alguns dels espectacles que hem gaudit són: Ratatouille, La Sireneta, La fada del bosc, Capità Enciam, Phineas i Pherb, El Mag d’Oz, Trolls, L’escola d’abans, El dia i la nit, Capità Planeta, Colom i Liberty, Una nit d’òpera, Els elements químics… i aquest any, el Recital Poètic.

Que la tradició segueixi per molts anys més. Visca el TEATRE!

Després d’un intrèpid viatge per Austràlia, tot treballant l’art  aborigen, a tercer seguim acompanyant a la Mary Frottage. Ara hem arribat al Japó. Aquí, nenes i nens, estem aprenent la importància de ser pulcres i meticulosos amb les nostres creacions artístiques.  

I com diu la nostra exploradora preferida “Good bye! See you next time!”

On és l’estrella de mar?

Els nens i nenes de 3 anys hem escoltat el conte: On és l’estrella de mar? Hem parlat de com és d’important deixar la platja ben neta quan hi anem a jugar o a banyar-nos

Un viatge en canoa

Els nens i nenes de 4 anys hem escoltat el conte: Un viatge en canoa. És una història sobre la contaminació de les aigües i hem après que tots podem deixar la natura neta quan anem d’excursió o passem el dia amb la família a la muntanya. Hem decorat un avió fet amb paper reciclat, i hem donat les gràcies a la mare natura per poder gaudir de tot el que ens dona tot fent un dibuix de natura.

Tots junts hem llençat els avions perquè li pogués arribar el nostre agraïment.

Gràcies mare Terra!

Missió Apilo XII

Els nens i nenes de 5 anys hem vist que hi ha molts objectes del nostre dia a dia que funcionen amb piles: els rellotges, algunes joguines, el comandament de la televisió… i hem après que els metalls que hi ha a dintre de les piles, si no es reciclen adequadament, poden contaminar el terra i l’aigua. Hem escoltat el conte de la Missió Apilo XII, hem vist molt clar que cal reciclar bé totes les piles, així que us animem a portar les piles gastades a l’escola!

Inventar joguines amb material de rebuig!

Els nens i nenes de 1r de Primària, dintre de l’àrea de Kosmos, hem creat les nostres joguines inventades amb material de rebuig. Hem inventat des d’una càmera fotogràfica fins a un avió…

Hem gaudit molt fent-les i estem molt contents de les nostres creacions!

Els transports sostenibles

Els nens i nenes de 2n hem començat a estudiar els transports a Kosmos i hem parlat sobre com podem viatjar o desplaçar-nos de manera sostenible. L’objectiu és conèixer tots els transports per veure quins són els més sostenibles.

Com estalviar aigua?

Ens ha arribat una notícia: aquest curs no ens arribaran les plantes que ens regala l’Ajuntament de Barcelona amb el seu programa Escoles + Sostenibles. El motiu són les restriccions establertes per fer front a l’actual situació de sequera.                  

La notícia ha complementat la reflexió que teníem previst fer sobre com estalviar aigua, els nens i nenes de 3r de Primària hem pensat en aquestes:

  • Estar atents i atentes a l’hora d’obrir l’aixeta i tancar-la mentre ens ensabonem a la dutxa i quan ens rentem les mans i les dents.
  • Fer dutxes curtes i no banyar-nos.
  • Posar aixetes intel·ligents.
  • Acabar-nos l’aigua del got abans d’anar a deixar la safata.
  • Aprofitar l’aigua freda que surt de la dutxa per regar les plantes.                                                              

Ara, més que mai, cada gota compta!

L’hotel d’insectes

Els nens i nenes de 5è, dintre del tema dels invertebrats que estem treballant a Kosmos, hem visitat i aprofundit sobre l’hotel d’insectes que tenim a l’escola.

Hem après que és interessant fer un hotel d’aquest tipus per augmentar la biodiversitat i també per totes aquestes altres coses: 

  • Donar refugi hivernal a animals que ho tenen difícil especialment en ambients urbans
  • Afavorir la pol·linització de les flors de l’hort o jardí
  • Ajudar a prevenir i combatre plagues dels horts i
  • Millorar l’observació i creativitat

Encara que els fan servir molts insectes com a refugi (per exemple marietes o crisopes), els principals ocupants dels hotels d’insectes són les abelles i vespes solitàries, que els utilitzen per construir les cel·les on es desenvoluparà la seva descendència.

Ben segur que encara us podem explicar moltes més coses del que hem après!

El canvi climàtic

Els alumnes de 6è hem fet una setmana temàtica al voltant del Dia Internacional de la Dona i la Ciència tot realitzant diferents tallers; un d’ells ha estat un experiment per entendre millor el canvi climàtic.

A què ens referim quan parlem de canvi climàtic? El canvi climàtic és l’alteració del clima i les temperatures de la terra que afecta els ecosistemes i origina canvis que directament o indirectament són produïts per l’activitat humana. L’augment excessiu dels “gasos de l’efecte hivernacle” contribueix a la variació de la temperatura i al deteriorament de la capa d’ozó que estan constituïts per Diòxid de Carboni (CO₂), Metà (CH4) i Òxids de Nitrogen (NOx). L’excés de gasos és generat per les diverses activitats de l’home, com l’ús d’energies elèctriques, la dependència de les indústries de combustibles fòssils o la contaminació de les zones urbanes amb els transports, el mal ús dels residus, els processos industrials, etc.

L’impacte mediambiental repercuteix sobre manera a la sequera dels rius i la falta d’aigua potable, com també als canvis en les condicions de la producció d’aliments i l’augment de desastres naturals com sequeres, onades de calor i inundacions.

A l’experiment que hem fet els nois i noies hem pogut visualitzar com el desgel i l’augment de les temperatures està afectant l’augment del nivell de l’aigua. 

Què farem cadascú de nosaltres per contribuir a disminuir el canvi climàtic?